Alien registration card

Idag for vi till "the immigration office" för att inskaffa det alien registration card som krävs om man stannar längre än 90 dagar i Sydkorea. Man kanske någonstans får för sig att på ett immigrationskontor kan personalen engelska, och det kan dom säkert i många länder men inte i Sydkorea. Nåväl med hjälp av studenterna på skolan som tar hand om oss tror vi oss ha lyckats ordna korten iallafall. Vilket som har lyckats återstår att se då vi ska få korten skickade till våran brevlåda på skolan. 

Idag har jag även blivit kickad från en kurs eftersom det var en fortsättningskurs, vilket jag inte förstod!
Det är mycket man inte lyckas med vissa dagar men humöret är iaf på topp och jag ska nog kila ner och vara lite social på ett tag så jag har inte riktigt tid att blogga. Men lägger upp nån bild bara. 

 

Can you find Waldo?
Från orientation day. Här är alla utbytesstudenter på Ajou under höstterminen. Några stycken eller hur?



Anledningen på att jag gick vilse igår när jag sökte efter tennisplan, det är ett stort campus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0