Första skoldagen

Första skoldagen inleds med kursen koreanska steg 1. Läraren kommer in och delar ut en lapp där det står "This class (Korean 1) is designed to use ONLY Korean during the class".. Jahapp. Det visar sig att läraren inte kan engelska och det tar ungefär tjugo minuter att kolla närvaron på alla, namnen han har svårast att uttala skriver han på tavlan, ungefär hälften av står på tavlan när uppropet är över. Sen skriver han med koreanska tecken vad kurslitteraturen heter och även vars vi ska köpa den. Jahapp. Tydligen är vi för många i klassen dessutom och vissa måste byta tyckte han. Sen var första lektionen slut. 

Idag har jag även hämtat upp ett papper som krävs för att få ett såkallat "Alien registration card", ett kort som alla immigranter som stannar över 90 dagar behöver. Jag har även tagit foton som jag behöver till kortet. Nu sitter jag på mitt rum och äter lite kimbap till lunch. Jag har inga fler lektioner eftersom jag missade min tennislektion genom att gå vilse i cirka en timme. Tillslut hittade jag tennisplanen men var 40minuter sen och det var ingen där. 

Till mitt försvar måste jag säga att campus är otroligt stort! Och dessutom ligger det typ i början på ett berg. Vårat boende ligger högst upp. Det känns som en fjällvandring ner och upp, det är väldigt brant.

Nu ska jag ta och duscha av mig en gång innan jag går och hämtar upp fotona, luftfuktigheten här är inte att leka med! Senare idag ska jag lägga upp lite bilder på bloggen.

Annyeonghi gaseyo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0