Home sweet home

Jag var den första av oss som ska dela rum som kom till Universitetet. Efter att ha kastat in resväskan och dushat tog jag en prommenad neråt på staden. Där kryllar det av neonskyltar som blinkar i olika färger. Efter en egen liten visit så tog jag och Markus, av de andra utbytesstudenterna från Luleå, en sväng in igen för en bit mat. En bit mat ledde till en bit öl, en öl ledde till en till. Sen möttes vi upp med ett tjugotal av de andra utbytesstudenterna som satt på en bar. Där blev vi ett tag till det bar vidare till en kareokebar.

När jag kom efter en första helt otroligt lyckad kväll ser jag att de andra tre tjejerna jag ska dela rum med har anlänt. Jag hade hela kvällen hemligt gått och väntat av nyfikenhet på vilka mina rumakompisar är så jag tyckte det kändes spännande! Tills jag fick veta att dom har möblerat om hela rummet! Och flyttat runt på alla mina saker! Gaaah. Nu vet jag inte vars nåt ligget och inte heller kan jag börja böka i det nu när tjejerna har gått och lagt sig.
Det är otroligt spännande att vara utbytesstudent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0