17:51

... mina rumskompisar visade sig vara otroligt trevliga människor.
Även fast jag i förrgår natt misstänkte annat. 
Det visade dig att mycket av missförstånden uppkom
eftersom en av tjejerna inte kan prata engelska.
Hon tillhör en av de många kineser som är här för att studera koreanska
och är mycket trevlig så vitt jag förstår av de 10 meningar engelska hon kan.

De två sista dagarna har jag ätit, shoppat och druckit öl
med många av de andra utbytesstudenterna.
Utbytesstudenter är generellt trevliga.
Man "hejjar" varje gång man ser någon i trappen och man bjuder med varandra
när man ska gå ut även om man inte pratat med varandra tidigare.
Igår var vi en grupp på 23 utbytesstudenter som lite spontant tänkte gå
och äta middag tillsammans.

När vi väl hittat en restaurang som accepterade sånt stort sällskap var vi 7 personer
som avek och valde en att gå och käka på ett annat koreansk ställe.
Vi var helt enkelt för många för att en liten norrlänsk tjej som jag!
Vi åt kalla nudlar som låg i is. Det var den underligaste maträtten jag någonsin ätit. 
Men det var rätt gott.
Det är min tredje dag här i Suwon och jag äter maten med pinnar
men jag ser ut som en dåre.
Jag sitter med huvudet i skålen, som en hund, eftersom
man ibland tappar greppet om pinnarna.
Nudlar är extra svårt att äta med pinnar, det tar ett
bra tag att lyckas få i sig en portion.
Under tiden pratas det otroligt mycket.
Hetaste ämnet är ng kulturella skillnader och jag antar att
det är ett tema för följer med hela terminen.

Efter maten igår gick vi på  en bar, såklart, där vi spenderade resten av kvällen.
Ett högljutt gäng med koreaner satt vid bordet bakom mig och efter ett tag kom dom fram till oss och anslöt sig till vårat gäng. Koreanerna kämpar mer med engelskan än många andra och det är rätt ovanligt att dom pratar engelska överhuvudtaget så vi uppskattade deras försök, som lyckades ibland, att kommunisera med oss.
Igår var en sjukt lyckad kväll! 

Ikväll är det fest för alla utbytesstudenter så det är dags att byta om. Jag fastnade lite i skrivandet och nu måste jag sminka mig och byta om på en halvtimme!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åååh vad kul att du har skaffat en blogg!

Jag ska genast länka ;). hehehehe.



Första veckan på Ebbas inskolning har gått jättebra, hoppas att det fortsätter! Vad kul att kunna läsa om hur du har det.. vi måste cama någon dag också!



puss <3

2011-08-26 @ 12:30:07
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0