Fly eller illa fäkta

2011.11.05
02:10

Jag har börjat inse att det där med hemlängtan ibland är samma sak som bortlängtan. Ja ni vet när man bara längtar bort. Längtar efter sommar under vintern eller saknar doften av saltvatten och solkräm istället för fuktiga löv. Det handlar till stor del om någon typ att fly eller fäkta beteende som man kallar det lite sporadiskt inom psykologin. Vissa har större tendenser till att fly än att fäkta. Och ibland tror jag att jag tillhör just den gruppen. När någon börjar kännas jobbigt eller stressigt skickar hjärnan tusen meddelanden till mig att jag vill bort (eller i det här fallet hem). 

Jag antar att det på någon nivå därför är sunt för mig att vara här just nu. Jag antar att man kan vinna över sina brister ibland. Och när är väl bättre att börja än just nu. Eller ja jag kanske börjar imorgon. Det är ju ungefär 4timmar efter läggdags nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0