Seoul Lantern Festival

Jag lovade ju tidigare i veckan lite bilder från Seoul Lantern Festival som vi besökte i tisdags. Festivalen bjöd på otroligt vackera konstverk i många former och färger! Jag tänkte bjuda på mina personliga favoriter från kvällen. 
.

.
Det sista bilden på fisken var min absoluta favorit! Tycker den var dunder häftig. Man hade även chansen att bidra med sin egen "lapp" till en lantern dom tillverkade på plats. Det var en grön liten lapp till en drake oc h på lappen kunde man göra en önskan tex. Elis bidrag var den här önskningen:  
.

.
Översättningen till svenska lyder ungefär "Låt oss inte lägga våra tankar på människor som inte finns här för oss. Låt oss istället ta vara på de människor som finns här, ta det bästa utav dom och uppskatta dom." 
.

.
Förövrigt så har jag klippt lugg igen och det känns prima! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0