NANTA och fyrverkerier

Igår bar det av till Seoul för NANTA en koreansk musikal (typ?).
.
NANTA kan jag inte jämföra med någon annan typ av föreställning för det var rätt annorlunda. Kan inte riktigt beskriva i ord hur det var men NANTA är lite utav allt och ingenting. Jag stal detta citat då det förklarar NANTA rätt bra:
"The show involves acrobatics, magic tricks, comedy, pantomime and audience participation. The unifying element throughout the musical is the use of traditional Korean samul nori music, which in this case in performed with improvised instruments, such as cutting boards, water canisters and kitchen knives. The performance is almost completely non-verbal."
.

.
Efter NANTA var det tänkt att jag skulle se Seouls FIREWORK FESTIVAL men eftersom jag fortfarande är helt galet förkyld så orkade kroppen inte mer och jag fick vända hem före alla andra vilket var en stor besvikelse.
...men på vägen hem på tåget hörde jag en smäll och när jag tittar ut så passerar vi just över sjön där fyrverkerierna sjuts upp. Vi stod på första parkett närmare fyrverkerierna än alla åskådare på land och jag måste sänga att jag tror aldrig jag har sett någon så kolosalt häftigt! Hela himlen lyste upp av alla möjliga vackra färger och former! Efter det behövde jag inte vara särskillt besviken längre..
.
.
Förutom allt som är häftigt och underbart här så är jag som sagt fortfarande jätte förkyld vilket inte alls är särskillt häftigt och underbart utan mest pest och pina. Jag längtar hem till någon som tar hand om mig, ger mig soppa och stryker mig över håret. Här får jag tre arga rumskompisar som är rädda för att bli smittade. Underbart.
Nu har den här förkylningen legat och irriterat i mina lungor i över en vecka så imorgon hälsar jag på farbror doktorn. Ja man ska ju testa på att göra allt i Sydkorea. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0