Seoul tur

Idag tog de koreanska studenterna oss på guidadtur i Koreas huvudstad Seoul. På dagens program stod:

▷ Gwang Jang market (marknad mat & väskor & kläder)
▷ ChungGyeChun (vattendrag genom/runt om staden) 
▷ In-Sa Dong (marknadsaktigt)
▷ Gyung-Bok Palace (ett gammal palats)  
▷ Gwaghwamoon squre (en ruta som är fin)

Tyvärr blev det lite ändringar och jag och Eliska blev lämnade på Gwang Jang market i Seoul utan mobiltelefoner utan telefonnummer. Och i en av världens största städer håller mitt lokalsinne alls. Men med vissa James Bond knep och Spindelmannen manövers så lyckades vi återträffa gruppen på In-Sa Dong.

Dagen har varit helt underbar trots de ynka 3timmarnas sömn jag fick i natt!


Jag och mina rumskambrater är uppe med tuppen 09.00 börjar turen.


Vi far med tunnelbanan och den är proppfull trots att det inte är rusningstiden.


Gwang Jang market har hur mycket Koreansk "streetfood" som helst.


Kimbap valde jag av alla godsaker.



I vattet här ska tydlingen alla mina bekymmer flyta bort och det tror jag dom gjorde.


Husen i bakgrunden har en mycket spännande form..


Jag och Eliska trivs i palats och utanför palats i solen


Denna gamla goding har jag ingen aning om vem det är men det är kul att posa brevid honom iaf


Detta är Angie Kim som fick rädda oss då vi tappat bort gruppen idag så all tack till henne.
Titta på bakrunden på bilden där syns palaset och berg som sticker upp bakom, mycket vackert!

Kommentarer
Postat av: Britta

Åååh du verkar ha det toppen!

Så spännande!

Mermermer!

2011-09-07 @ 01:01:49
URL: http://sixth.blogg.se/
Postat av: Charissa

Åååååh vad häftigt!!!!! Jag vill också!

2011-09-20 @ 10:40:59
URL: http://charissamadrid.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0